کمپانی کیا  با ۳ اقدام شامل : بهتر کردن قیمت ها و بهبود ظاهر و اضافه کردن چند ویژگی جدید در عرض ۳ سال در بخش اتومبیل های سایز متوسط شرایط را سروسامان داد .

باید با مقدار کمی اغراق گفت که نسل پیشین اتومبیل های کیا  سراتو خودروهای خوبی به شمار می رفتند .

زمانی که خودروهای سراتوی قدیمی روانه بازارها گشتند به سرعت از اتومبیل های هیوندای  النترا جلو زدند .

در مقایسه با نسخه های قدیمی تر این خودرو می بینیم که طراحی خودروی ۲۰۱۴ از همه زیباتر می باشد و این خودرو علاوه بر زیبایی اش این مزیت را هم دارد که شرکت کیا بالاترین حجم اصلاحات را برای این خودرو انجام داده است

 

نقد و بررسی فضای داخلی

سراتو در زمینه داخلی، قدم چندان قابل توجهی را برنداشته است. در این خودرو همانند سایر خودروهای جمع و جور، از مواد نرم استفاده شده است. که شامل داشبوردی نرم و فیبر کربنی طرح‌دار اطراف کنسول وسط می‌باشد، البته می‌توانست به جای آن، از پلاستیک‌های رنگی بیشتری استفاده کند. اتاق سراتو نسبتا در کلاس خود، جادار به شمار می‌رود. راننده‌ای با قدی حدود ۲ متر، در قسمت بالای سر کاملا راحت می‌باشد. اما در صندلی‌های عقب، فضای کم جلوی پا باعث می‌شود که زانوها بیش از حد بالا بیایند. ستون‌های خودرو کمی دید شما را محدود کرده‌اند. میدان دید بالای پنجره‌های درب‌های عقب کاملا خوب است. دید عقب به خاطر بالا بودن درب صندوق و کوتاهی شیشه عقب به حداقل رسیده است. یک دوربین وجود دارد که در دنده عقب رفتن به شما کمک می‎کند.

نقد و بررسی بیرون خودرو

ظاهر جدید این خودرو دارای ترکیبی هوشمندانه و جذاب از خطوط منحنی و زاویه‌دار است. سقفی کوتاه‌تر و طول و عرضی بیشتر، باعث شده که سراتو ظاهری بهتر نسبت به گذشته داشته باشد. بعضی از اجزای ظاهری سراتو از قبیل جلو پنجره آن که در دیگر محصولات کیا  استفاده می‌شود، ظاهری آشنا­تر دارند. ۸۱ عدد LED به کار رفته در چراغ عقب این خودرو، آن را بسیار درخشان می‌کند.

نقد و بررسی رانندگی خودرو

سراتو کیا ۲۰۱۴ جهشی بزرگ در راستای راحت‌تر کردن سواری خودرو داشته است. که از جمله آن­ها می‌توان به داخل کم سروصدا­تر و سیستم تعلیق و سواری نرم‌تر در جاده‌های ناصاف اشاره نمود. سراتو در مقایسه با خودروهای سدان بزرگتر، رانندگی بی‌صداتری دارد. شاسی جدید سراتو که با هیوندای  النترا مشترک است، از مدل قدیمی آن محکم‌تر بوده و با محورهای چرخ بلند­تر، باعث شده کیفیت سواری آن بهتر گردد. این شاسی جدید، بخاطر عایق‌های صوتی بیشتر، مقاومت در برابر صدا را افزایش داده است. باید گفت که مقاومت در برابر ورود صداها در سراتو بیشتر از الانترا است.

نقد و بررسی موتور

موتورهای قوی‌تر در سراتو، ارائه‌ای دیگر از کمپانی کیا است، موتور ۲۰۰۰ سی­‌سی و ۱۶۱ اسب بخار این خودرو واقعا بی‌صدا است، درحالی‌که به اندازه کافی هم، عملکرد خوبی دارد. خودروی سراتو بالانس خوبی بین اسپرت بودن و راحت بودن را دارد. البته خصوصیات راحتی خودرو کمی بیشتر از اسپرت بودنش است. موتور ضعیف‌تر ۱۶۰۰ سی­‌سی این موتور چهار سیلندر، به‌وسیله گیربکس غیراتوماتیک استاندارد شش دنده و یا گیربکس اتوماتیک شش دنده، توان ۱۵۷ اسب بخار را تولید می­‌کند. مدل‌های ۲۰۰۰ سی­سی با سیستم سوخت‌پاشی مستقیم با تکنولوژی بالا می­‌باشند.

نقد و بررسی ایمنی

خودروی کیا سراتو ۲۰۱۴ در هنگام نوشتن این مقاله توسط IIHS و NHTSA تست نشده است. ویژگی­‌های استاندارد ایمنی این خودرو، شامل ترمزضد قفل ،سیستم کنترل تعادل الکترونیکی، کیسه هوای جلو و سیستم کنترل باد لاستیک­‌ها می­‌باشد. همچنین در امکانات استاندارد سراتو‌، کیسه هوای جلو برای ضربات از کناره‌ها، کیسه هوای کناری برای سرنشینان جلو و عقب و همچنین سیستم کنترل در سراشیبی وجود دارد.

نقد و بررسی ارزش خرید

کمتر خودرو سایز متوسطی هست که مثل سراتو، سواری بسیار خوب و راحت و همچنین ظاهری زیبا را در خود داشته باشد. البته هوندا سیویک و هیوندای  النترا هم در این کلاس، دارای همین خصوصیات هستند. به این دلیل که خودروهای کیا دارای مصرف سوخت و قیمتی رقابتی هستند، سراتو نیز، قابلیت رقابت با خودروهای هم رده­‌ی خودش را دارد.  

 منبع : سراتو کیا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: